Прищипан нерв в гръдния отдел на гръбначния стълб

Терминът „прищипан“ точно описва заболяване, при което нервният корен буквално се притиска между отделни прешлени или прешлени. Подобно явление веднага реагира на болка. Състоянието може да е напълно различно. Някои страдат от постоянна, други от болка в болка. Някои дори не могат да изправят гърба си, страдат от лумбаго и изтръпване на ръцете.

Различните симптоми на болка се причиняват от специфичен прищипан нерв, който може да е отговорен за следните функции:

• вегетативната;
  • чувствителност;
  • мотор.

Хората, страдащи от остеохондроза и периоди на обостряне на невралгия, са наясно с острото парещо болезнено усещане, което възниква от притиснат нерв в областта на гръдния кош. Аналгетиците са практически безсилни. Доста е трудно да облекчите болката и да облекчите състоянието си с подобни неразположения. Симптомите на припадъци често са подобни на сърдечната недостатъчност и се проявяват чрез следните симптоми:

• Бездействието на гръбначния стълб в областта на гръдния кош, но запазването на двигателната функция на шийния отдел на гръбначния стълб. Прищипването в последното се случва много по-рядко. По-характерно е за други части на гръбначния стълб, заобиколени от нервни окончания, които са силно чувствителни към всеки дисбаланс.
  • Интеркосталната невралгия може да предизвика рязко движение, повдигане на тежести, неудобно завъртане на горната част на тялото. Не е необходимо да вземете щанга с необичайна тежест, за да имате атака. Теглото може да е подобно на това, с което спортистът работи постоянно. Това се отнася и за житейски ситуации, които нямат нищо общо с тренировките.

Определянето на конкретния източник на проблема е трудно не само за обикновения човек, но и за специалист. Визуалният преглед не винаги позволява дори на лекар да определи дали болката е причинена от сърдечна недостатъчност или невралгия. За правилната диагноза се предписва преглед. Елиминира сърдечните проблеми.

• 1 Признаци и симптоми на прищипан нерв
  • 2 Какво причинява заболяване?
  • 3 Лечение
    • 3.1 Терапевтична гимнастика
  • 4 Как да предотвратите прищипване на нерв?
  • 5 Резюме

Признаци и симптоми на прищипан нерв

Най-уязвими са вегетативните и чувствителни нерви. Когато един от тях е притиснат, в сърдечната област има пулсираща и периодично изтръпваща болка. Става трудно за дишане. Ако се опитате да поемете дълбоко въздух, усещането за болка ще се засили рязко. Симптомите са подобни на инфаркт, но причината е невралгична. И ако приемате лекарства за сърце, облекчението няма да дойде.

В областта на гърдите има силна скованост. Тя става по-изразена, когато човек се опита да направи всяко движение. Локализацията на болката се усеща, наблюдавана от ребрата към гръбначния стълб. Понякога е придружено от нарушение на сърдечния ритъм. Това често води до погрешна диагноза, когато невралгията се обърка с инфаркт или исхемия. Защипан нерв, за разлика от нарушенията в работата на сърцето, е придружен от продължителни болезнени усещания, които не спират лекарствата.

Ако нервът се предава силно, към останалите симптоми могат да се добавят болки в стомаха, които наподобяват гастроентерит, колит и язви. Можете сами да изключите тези неразположения. Достатъчно е да вземете спазмолитик. Ако помага за облекчаване на състоянието, тогава проблемът има гастроентерологичен характер. В противен случай болката е причинена от невралгия. Появата на неприятни усещания в мускулната тъкан допълнително влошава благосъстоянието на човек. Това е причинено от отговор. Мускулите, ако нервът е притиснат, неистово свиват, многократно усилвайки болката.

Прищипването може да е спорадично. С други думи, вместо продължителна болка, човек се измъчва от атаки, които се различават по естеството на симптомите и продължителността. Често невралгията може да се появи през нощта, когато тялото е в покой. Нервът често се оказва притиснат в моментите на приемане на отпуснато положение, когато мускулите не се пренатоварват.

Какво причинява заболяване ">

В риск са хората в напреднала възраст. Естествените процеси на стареене в организма не преминават без следа за костната тъкан, гръбначния стълб, нервната система. Това по никакъв начин не означава, че младите хора не страдат от това заболяване. Има и други причини, които провокират прищипване на нервните корени.

Често невралгията се развива на фона на вегетоваскуларни нарушения, засягащи не само гръдната област. Почти всеки има тази дистония, която значително разширява потенциалната рискова група. Подобно нарушение се проявява като зависимост от времето, тоест реакция на промени в метеорологичните условия, силно главоболие.

Автономните нерви се характеризират с повишена чувствителност към всяко морално и психологическо претоварване. Хората, които смятат себе си за напълно здрави, често страдат от главоболие и междуребрена болка, след като преживяват тежки стресови ситуации.

Най-честата причина за прищипване на нервите в областта на гръдния кош е обостряне на заболяване като остеохондроза, както и повишен мускулен тонус, причинен от проблем с гърба. Тези два фактора най-често водят до въпросното заболяване.

Обострянето на остеохондрозата провокира конвергенцията на прешлените на фона на деформационните промени в костната тъкан, което дава тласък за затягане на нервните окончания. Хипертоничността води до спазми и не позволява на мускулите да се отпуснат, което води до вредни последици. И двете явления най-често се проявяват при хора, които се справят със значителни физически натоварвания.

Стягането на нервен завършек не е само болка, но и много по-сериозни последици. Има нарушение на нормалното кръвообращение, което се отразява негативно на съдовата система, не позволява на тялото да получава достатъчно количество важни ензими, пренасяни от кръвта. Предаването на нерв може да се случи и поради наличието на херния в гърдите.

Нервите могат да бъдат прищипани при заемане на неудобна поза поради продължително натоварване на гръбната област. Развитието на междупрешленната херния предхожда проблема. Хората, страдащи от остеохондроза, трябва да започнат лечението своевременно. В противен случай прищипването ще започне да се случва редовно.

лечение

Предписва се изключително след точна диагноза и идентифициране на първопричината, поради което е настъпило увреждане или притискане на нервните окончания. Независимо от това, което даде импулс, има някои общи действия, характерни за лечението на този невралгичен проблем.

Основната цел на терапията е освобождаването и възстановяването на функцията на притиснат нерв. Мануалната терапия помага много. За постигане на облекчение, чрез отслабване на мускулния тонус, акупресурата може да бъде нежен масаж. Една сесия е достатъчна за някои, за да облекчи болката.

Невъзможно е да се говори за пълно възстановяване, ако болката отстъпи. Тя може да се върне отново, но вече в по-напреднал етап. Причината за прищипването трябва да бъде отстранена. В противен случай тя ще се повтори отново.

Хората с остеохондроза трябва постоянно да следят състоянието си. Не можете да оставите болестта без надзор. Не забравяйте да си уговорите среща с невролог, за да се подложите на преглед. Ако това не бъде направено, прищипаният нерв може да възникне абсолютно по всяко време.

От лекарствата най-често се предписват спазмолитици и лекарства, насочени към укрепване на стените на кръвоносните съдове и подобряване на кръвообращението. Първият позволява на мускулите да се отпуснат, което облекчава болката. Ако случаят наистина работи, пациентът е предписан да носи фиксиращ корсет.

След отстраняване на болката се предписват лека гимнастика и мануална терапия. И двете мерки позволяват на гръбначния стълб да възстанови загубените си функции, да се върне в естественото си състояние и да предотврати мускулни крампи. Пациентите с диагноза херния трябва да обсъдят с лекаря възможността за операция за отстраняване. Без операция, прищипване и болка в гърдите могат да бъдат редовни.

Не можете да се отървете от прищипването на нервните окончания в гърдите, ако първопричината не е била отстранена. Оттеглянето на синдрома на болката, само забавя появата на по-сериозни последици. Ако не подходите правилно и своевременно към лечението, това може да доведе до парализа и увреждане. Това важи и за остеохондрозата. Прогресирането на заболяването води до необратимо износване на костната тъкан.

Когато гърбът ви боли, са необходими почивка и терапия. Медицинските процедури, ако следвате съветите на специалисти, трябва да се правят два пъти годишно. Често веднъж годишно е достатъчно за поддържане на нормалното състояние на гръбначния стълб, за да не страдаме повече от болка.

Терапевтична гимнастика

Насърчава бързото елиминиране на прищипване на нервни окончания в областта на гърдите. Специални упражнения могат да се правят с хроничния ход на заболяването и с обостряне. Основното е, ако се появи болка по време на изпълнение, спрете дейността и заемете удобна поза.

Терапевтичният комплекс включва следните упражнения:

1. Седнете на стол. Изправете гърба си. Ръце, поставени на гърба на главата, направете отклонение. Гръбначният стълб е притиснат към горната част на гърба, като се навежда назад и се навежда напред. Повторете движението 4 пъти. Когато се навеждате назад, вдишайте, а когато се навеждате напред, издишайте.
  2. Станете на четворки, фиксирайте позицията на гръбначния стълб. Главата се държи права, което спомага за изравняване на гръбначния стълб. Те започват да се огъват и извиват гърба. Цервикалната област трябва да продължи гръбначния стълб. Препоръчва се да се правят от 5 до 8 повторения на 1 цикъл. Всяко отклонение трябва да бъде придружено от връщане в първоначалното положение.
  3. Легнете по корем. Ръцете, опиращи се с длани на пода, поставени до торса. Повдигнете горната част на тялото. Краката остават на пода, не са повдигнати. Броят на препоръчаните повторения е 5-8. Главата в най-високата точка не може да бъде изхвърлена твърде много назад. Торакалната област трябва да бъде опъната точно поради извиване.
  4. Легнете по гръб. Главата, шията и тялото са повдигнати, краката са откъснати от повърхността на пода. По едно време трябва да направите от 8 до 10 повторения.

Комплексът е доста прост, но ефективен.

Как да предотвратите прищипване на нерв "> Резюме

Не забравяйте да запомните, че притиснат нерв в гръдния гръбнак има подобни симптоми с нарушения в работата на сърдечния мускул. За да се извърши своевременно сложна терапия и да се отървете от болестта, е необходимо да се подложите на преглед.

Липсата на подобрение след прием на лекарства за сърцето ви позволява независимо да определите необходимостта от връзка с специалист. Те не спират болката. И ако е така, трябва да отидете до лекарския кабинет.

За да се предотвратят рисковете от прищипване на нервните окончания в областта на гръдния кош, е необходимо да се създадат условия, при които мускулите да не се претоварват. Тъй като това често води до появата на невралгична патология.

Възможно е да се излекува прищипването само когато те не само освобождават нерва, но и напълно възстановяват нормалната му функция. Няма един универсален метод на лечение. Правилната терапия включва комбинация от лекарства, гимнастика, масаж и други процедури. В противен случай проблемът ще бъде заменен само с моменти на облекчение и атаките ще се повторят.