Коензим Q10

Коензим Q10, според рекламните лозунги, е отлична хранителна добавка, която повишава издръжливостта, насърчава активната загуба на тегло, помага в борбата с рака и дори СПИН и забавя стареенето.
Възможно е всички тези факти да са преувеличени, но научно е доказано, че хранителното вещество има огромен потенциал при лечението на сърдечно-съдови заболявания, заболявания на венците и други заболявания.

• 1 Какво е Q10 "> 2 Как работи Q10?
  • 3 Терапевтична употреба на Q10
  • 4 Превантивна употреба на Q10
  • 5 Предимства на Q10
  • 6 Допълнителни предимства
  • 7 Инструкции за употреба Q10
  • 8 странични ефекти
  • 9 препоръки
  • 10 Последни изследвания
  • 11 Предупреждение!
  • 12 коензим Q10 - видео

Какво е Q10?

Коензим Q10 е естествено съединение, произведено от организма, който принадлежи към семейството на хиноните. За първи път е открит през 1957 г., наричайки го убихинон, защото е повсеместно (т.е. се среща навсякъде). Доказано е, че коензим Q10 присъства в организмите на всички живи същества, а също така се намира в много храни, като ядки и масла.
Съвсем наскоро коензим Q10 беше една от най-популярните хранителни добавки. Привържениците на това хранително вещество го приемат за поддържане на цялостното здраве, за лечение на сърдечни заболявания и редица други заболявания. Някои лекари са склонни да вярват, че коензим Q10 има толкова значителна роля за организма, че трябва да бъде наречен „витамин Q“.

Как работи Q10?

Коензим Q10 е катализатор за метаболизма, верига от химични реакции, поради които храната се разгражда от тялото на енергийни части за бъдеща употреба. Коензимът действа в комбинация с други фермери и ензими, образувайки съединение, което ускорява жизненоважните метаболитни процеси, осигурявайки на клетките достатъчно енергия за смилане на храната, заздравяване на рани, подпомагане на мускулната тъкан и изпълнение на други функции.
Тъй като този ензим е много важен за производството на енергия, ясно е, че той е във всяка клетка на тялото. По принцип концентрацията му е висока в сърдечните клетки, защото този орган бие с честота над 100 000 удара дневно. В допълнение, коензим Q10 е антиоксидант, както и витамините С и Е, той помага за неутрализиране на увреждащите клетки клетки, наречени свободни радикали.

Терапевтична употреба на Q10

Ензимът се използва за:

1. подобряване на функционирането на сърдечно-съдовата система, когато става дума за застойна сърдечна недостатъчност, отслабване на сърдечния мускул, високо кръвно налягане и нарушения на сърдечния ритъм;
2. лечение на заболяване на венците;
3. защита на нервите и забавяне на развитието на болестта на Паркинсон или Алцхаймер;
4. предотвратяване на рак и сърдечно-съдови заболявания, забавяне на възрастовите промени в организма;
5. поддържане на хода на заболявания като рак или СПИН;

Превантивна употреба на Q10

Коензим Q10 помага за предотвратяване на рак, сърдечни заболявания и други заболявания, които са свързани с увреждане на клетките от свободни радикали. Широко използван като хранителна добавка за поддържане на цялостния тонус на тялото.
С промените, свързани с възрастта, нивото на този ензим в организма намалява, затова много лекари съветват да го приемате като хранителна добавка ежедневно. Приемайки това лекарство, вие компенсирате липсата на ензим в организма, което подобрява цялостното здраве. Доказано е, че с обикновената храна човек не може да получава дневна доза от този ензим, поради това функциите на организма могат да отслабнат.

Положителни ефекти от Q10

Коензим Q10 значително подобрява състоянието на пациенти със сърдечно-съдови заболявания, особено със застойна сърдечна недостатъчност. В хода на многобройни изследвания е доказано, че състоянието на почти всички пациенти се подобрява, болката в областта на сърцето намалява и издръжливостта се увеличава. Други изследвания установяват, че пациентите със сърдечно-съдови заболявания са склонни да имат ниски нива на този ензим в организма. Установено е също, че коензим Q10 може да предпазва от кръвни съсиреци, понижава кръвното налягане, нормализира нередовен сърдечен ритъм и значително намалява симптомите на болестта на Рейно (слаб приток на кръв към крайниците).

Ако страдате от тези неразположения, консултирайте се с вашия доставчик на здравни грижи относно приема на тази хранителна добавка. Не забравяйте, че коензим Q10 е добавка, но не и заместител на традиционното лечение. Противопоказано е да се използва вместо лекарства за лечение на заболявания. Използва се в комбинация като активна хранителна добавка.
Не може да се каже с точност, че приемането на ензима е 100% ефективно, за забележим резултат се нуждаете от дълъг курс на прием.

Допълнителни положителни ефекти

Сред допълнителните положителни ефекти е обичайно да се разграничат следните:

1. Бързо следоперативно зарастване на рани;
  2. Лечение на заболяване на венците, облекчаване на болката и кървенето;
  3. Превенция и терапия на болести на Алцхаймер, Паркинсон, фибромиалгия;
  4. Забавяне на процесите на растеж на тумора, превенция на рака;
  5. Повишена издръжливост при хора със СПИН;

Също така, някои лекари смятат, че този ензим значително стабилизира кръвната захар при хора с диабет. Този факт обаче все още не е получил научно потвърждение.
В допълнение към горното има много други твърдения относно ползите от тази хранителна добавка. Според тях той забавя стареенето, подобрява тонуса на кожата, намалява бръчките, стяга контура на лицето, помага при хронична умора, укрепва имунната система и се бори със симптомите на алергия.
Въпреки това, за да се определи колко е ефективен коензим Q10 срещу тези заболявания, ще са необходими още много изследвания.

Начин на употреба Q10

Стандартна дозировка: 50 милиграма два пъти дневно.
Повишена дозировка: 100 милиграма два пъти на ден (използва се за подобряване функциите на сърдечно-съдовата система, с болестта на Алцхаймер и други заболявания).

Коензим Q10 трябва да се приема сутрин и вечер, по време на хранене. Курсът на прием е най-малко осем седмици.

Странични ефекти

Според проучвания, коензимът Q10 хранителна добавка няма странични ефекти дори при високи дози. В редки случаи може да се наблюдава разстроен стомах, тънкост, диария, загуба на апетит. По принцип лекарството е безопасно. Не бива обаче да го използвате без консултация с лекар, особено за бременни и кърмещи жени, тъй като не може да се каже, че лекарството е добре проучено.

препоръки

1. Въпреки факта, че самият ензим е често срещан в природата, препаратите, които го съдържат, са доста скъпи. Стандартна дневна доза (100 милиграма) може да струва около 1400 рубли на месец.
2. Най-добре е да изберете коензим Q10 в капсули или таблетки на маслена основа (соево масло или друго). Тъй като ензимът е мастноразтворимо съединение, той ще се абсорбира най-бързо от организма. Приемайте лекарството с храна.

Последни изследвания

Голям експеримент с участието на италиански учени показа, че сред 2, 5 хиляди пациенти, страдащи от сърдечни заболявания, се наблюдава значително подобрение в резултат на ежедневния прием на коензим Q10, който е използван като допълнение към основното лечение. Освен това пациентите забелязват подобрение на кожата и косата, както и подобрен сън. Пациентите наблюдават повишена ефективност, енергичност и ниска умора. Задухът намалява, кръвното налягане се стабилизира. Броят на настинките е намалял, което още веднъж доказва укрепващите свойства на това лекарство в неговия ефект върху имунната система.

Внимание!

За бременни и кърмещи жени преди употребата на лекарството е необходима консултация с Вашия лекар, защото за тази група това хранително вещество не е проучено достатъчно добре.

Коензим Q10 - Видео