Гинекомастия в културизма

Почти всеки спортист, който редовно се занимава с фитнес, знае за гинекомастията или дори е наблюдавал това заболяване в действителност. Това явление е доброкачествено увеличаване на размера на млечната жлеза при представители на силната половина на човечеството. Обикновено се причинява от хипертрофия на мастната тъкан и жлезите. Най-често развитието на гинекомастия е характерно за онези културисти, които приемат анаболни стероиди. Заболяването може да бъде причинено от други причини.

Увеличението на млечната жлеза при културистите се провокира от: затлъстяване в различни степени, употреба на стероидни лекарства, тийнейджърски преходен въздух, различни заболявания, придружени от намаляване на концентрацията на тестостерон на фона на повишаване на естрогена. Гинекомастията в бодибилдинга често се нарича „гино“. Развитието на тази болест се страхува от повечето културисти. Това се дължи на факта, че тя се превръща в основната пречка за всеки културист, който говори на състезания.

Характерни особености на гинекомастията в културизма

Явление като гино в културизма има свои собствени характеристики, които трябва да сте наясно:

• тренировките не могат да причинят това неразположение;
  • болестта не се развива поради спортно хранене, ако не е на хормонална основа;
  • няма връзка между заболявания като рак на гърдата и гинекомастия;
  • болестта не причинява стероиди, ако се развива дълго време след края на курса;
  • гинекомастията е по-лесна за предотвратяване, отколкото за лечение;
  • гинопрофилактиката е използването на антиестрогенни лекарства.

Джино в културизма е доста неприятно неразположение, което може да сполети не само начинаещи, но и опитни културисти, които участват в състезания и участват в курсове по анаболни стероиди. AS са производни на тестостерон, който след навлизане в кръвта се излага на ароматаза, ензим, синтезиран от надбъбречните жлези и се превръща в естрогени, женски хормони. Висока концентрация на естроген в мъжкото тяло и се превръща в основната причина за гино.

Етапи на заболяването

Има три основни форми на гинекомастия, всяка от които има свои собствени характеристики и изисква различен подход към лечението:

1. Развиване. Обратимият стадий на гино, който продължава четири месеца.
  2. Междинно. С редки изключения не се изисква хирургическа намеса, тя продължава от четири месеца до една година.
  3. Фиброзен. Пренебрегваният етап, който може да бъде елиминиран едва след операцията.

Гинекомастията не се причинява от всеки анаболен стероид, използван от културисти. Някои AS са склонни към ароматизиране, докато други, напротив, не са склонни към ефектите на ензима ароматаза, тоест не водят до повишаване на естрогена и развитието на гино. Тестостеронът, метилтестостеронът, метандростенолонът са най-опасните анаболни стероиди, а оксандролон, станозолол, болденон, оксандролон са безопасни.

Профилактика на гинекомастия, лекарства за гинекомастия

Използването на блокери на естрогенните рецептори на курс от анаболни стероиди предотвратява развитието на гино. Антиестрогенните лекарства, използвани в културизма са Тамоксифен, Кломид. Понякога приемат Провирон. Това лекарство пречи на производството на естроген.

Чувствителността към естрадиол при всеки спортист е различна, така че гинекомастията при културистите не се развива толкова често, колкото много хора погрешно вярват. Добре разработената програма на курса, профилактиката, терапията след курса, редовното наблюдение на хормоналните нива може да сведе до минимум риска от развитие на гинекология.

Възможно е да се предотврати появата на гинекомастия в културизма по различни начини, но е възможно да се възстановите от това заболяване само по оперативен начин. Хирургическата интервенция, като правило, не оставя видими следи, позволява да се върнете към тренировъчния процес след 2 седмици. Пълното възстановяване отнема от 1 до 2 месеца. Открива се повторното развитие на гино, но рядко достатъчно.